*[Дадено от Тот]
"Баал" означава "Лорд". "Баал-Берит" е "Лорд Берит". Той предсказва бъдещето, разнищва миналото и може да превръща метали в злато. Той помага за издигане на високи постове и получаване на почести. Той говори с много ясен и мек глас.
СИГИЛ
Баал-Берет е бащата на Юл и на Юлското (коледното) дърво. "Коледното дърво, което е толкова популярно в наше време, е било също толкова разпространено в Eзическия период на Древен Рим и Египет. В Египет това е било палмовото дърво, а в Рим - елхата; палмата е обозначавала Eзическия Месия като Баал-Тамар, а елхата - като Баал-Берит."1 Както вече отбелязахме, в Рим са използвали различни Коледни дървета – дори ели; но основната идея е била същата като при палмата; защото тя тайно е символизирала новородения Бог като Баал-Берит, "Лорд на Завета", предвещавайки безкрайността и вечния характер на неговата сила а не че след като е паднал пред враговете си, се е издигнал триумфално над всички тях."2
В Египет почитали Нимрод като палмово дърво, наричайки го Месията "Баал-Тамар". Сред най-древните Баал-и (Лордове) той е бил известен като Баал-Берет, "Лорд на елхата". Това става на Баал-Берит, "Лорд на Завета". В Древен Рим, където също са почитали елхата, са го наричали "Баал-Берит".
25 декември се отбелязвал в Рим като деня, в който победоносният Бог се появил отново на земята, и се празнувал на "Natalis invicti solis", "Рождеството на непобедимото Слънце". Бъдникът представлява мъртвия ствол на Нимрод, известен като Бога-Слънце, но посечен от враговете си; коледното дърво представлява Нимрод – погиналия Бог прероден. Древният обичай за целуване под клоните на имела, най-разпространен сред друидите, произхожда от Вавилон и представлява олицетворение на Месията - "мъж, чието име е Стебло". Имелът е смятан за божествена клонка - клонка, дошла от небесата, израстнала върху дърво, поникнало от земята. Нимрод, Богът на природата, бил символизиран от огромно дърво. Но след като бива посечен и убит в разцвета на силите си, негов символ става пъна без клони, наречен Бъдник. Тогава се появила великата змия и се увила около Нимрод (пъна). По чудо отстрани на пъна се появило ново дърво, което символизирало възкресението на Нимрод и победата му над смъртта. Тук е показана илюстрация на древна ефеска монета:
Баал-Берит бил известен още като "Лорд на завета" и "Богът Берит". Той е бил популярен Бог, почитан в Ханаан, Филистия и Сихем. Той е бил защитник на завета между Сихем и някои съседни ханаански градове, които първоначално са били независими, но в последствие биват подчинени от Евреите.
"Всички Израелтяни, които може да пребивават в Сихем ще бъдат просто странници или защитени странници, но не част от завета. Храмът на Ваал-Берит е имал хазна, от която гражданите са плащали на Авимелех. Именно там Гаал за пръв път се изявил като водач на въстанието, а в неговите предели жителите на кулата на Сихем ("акропола") намерили временно убежище от Авимелех в края на въстанието."3
"Баал-Берит също е бил известен като "Бог на Общността".
По-долу са представени снимки на древните останки от Храма на Баал-Берит:
Останките от Храма на Баал-Берит представляват заоблена, запълнена с пръст платформа, върху която някога е стоял огромен храм. Храмът, датиращ от 13-12 век пр.н.е., е бил дълъг 26 метра и широк 24 метра, а стените му са били дебели около 6 метра. "Археолозите смятат, че това е била двуетажна сграда. |
Имала е един вход от изток, в средата на който е имало колона, поддържаща покрива, а от всяка страна на входа е имало масивна кула. Източната кула включвала стълбище, което може би е водело към втория етаж. Във вътрешността на главната зала е имало два реда колони. На полукръглата платформа пред храма е открита част от свещена колона или менхири (вижда се вдясно на горната снимка), Археолозите смятат, че това е обозначавало входа на храма."
________________________________________
1 "The Two Babylons" by Alexander Hislop 1858
2 Encyclopedia Biblica: A Critical Dictionary of the Literary Political and Religious History the Archeology Geography and Natural History, © 1899 of the Bible
3 Пак там
Илюстрациите са взети от: "The Two Babylons" by Alexander Hislop 1858